Blogger lay-out aanpassen HTML en CSS #3 aangepaste zoekbalk, blogarchief en footer centreren!

18 december 2015


Op mijn vorige post over HTML en CSS kreeg ik een reactie of ik wilde uitleggen hoe ik de aangepaste zoekbalk op mijn blog heb gemaakt en hoe je je blogarchief en footer moet centreren, in dit artikel vertel ik je er alles over!

Blogarchief centreren.
Al centreer je je hele sidebar, het blog archief gadget centreert niet mee. Ga dus naar blogger-->sjabloon-->bewerken-->geavanceerd-->CSS toevoegen en plak deze code in je CSS:

 .widget ul, .widget #ArchiveList ul.flat {
text-align: center;
}

Aangepaste zoekbalk (zie mijn sidebar) 2 manieren
De gewone zoekbalk van Blogger is niet de meest fancy one, daarom ben ik op zoek gegaan naar een manier voor een leukere zoekbalk, ik leg je vandaag 2 manieren uit.

1. Zoekbalk die in mijn sidebar staat.
Ga naar blogger-->indeling-->gadget toevoegen-->HTML/JavaScript en plak deze code daar en je hebt een aangepaste zoekbalk.

Note: omdat de code heel lang is (in de breedte) past hij niet op mijn blog klik dus even hier en dan vind je de code en kan je hem kopiĆ«ren en plakken.

2.Via Google aangepast zoeken. 
Wil je nou zelf je zoekbalk customizen en designen, ga dan naar deze site  en daar kan je de standaard Blogger zoekbalk customizen en als je klaar bent dan krijg je de code en die zet je in de HTML, op de plek waar jij hem wilt hebben!

Footer centreren.
Je footer is het onderste deel van je blog (met o.a. naamsvermelding/copyright) en het is heel mooi als het  gecentreerd staat, dus ga naar blogger-->sjabloon-->.bewerken-->geavanceerd-->CSS toevoegen en plak deze code in je CSS:

 .footer-outer {
text-align: center;
}

P.s. ik zou het super tof vinden als je mijn blog zou willen volgen, dat kan je doen door je e-mail adres (don't worry, niemand kan die zien) in te vullen in de daarvoor bestemde gadget in mijn sidebar, dankjewel!
 

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.