Barbie in reality #2

17 december 2015


Ik heb al eerder in een artikel geschreven over barbie in reality en die is destijds super goed ontvangen. Het inspireerde me om nog zo'n artikel te schrijven omdat ik het leuk vond om te schrijven en jullie om te lezen, kijk je mee?

Ik zag laatst de video van Dylan Haegens dat ze een dag gingen leven zoals Barbie en Ken. Mij lijkt het ook heel tof, zoals Marit in de video zegt: een plastic fantastic lichaam, wie wil dat nou niet?

Maar als je naar de video kijkt, zie je dat Barbie in real life heel anders eruit ziet dan Barbie als de plastic pop, Barbie is geen realiteit. Barbie als plastic pop is normaal, maar zodra je als Barbie in real life gaat word je raar aangekeken en word er om je gelachen, heel anders dan in het plastic fantastic leven.

Barbie is perfect, dat weet iedereen, maar we moeten wel realiseren dat Barbie een vervormd beeld is van wat wij in werkelijkheid zijn, Barbie is té perfect.

Barbie is leuk om mee te spelen, maar niet leuk om je mee te vergelijken, en het is ook niet realistisch om je er mee te vergelijken kijk maar naar het plaatje hieronder.
Dit is een gezonde vrouw, met de normale omvangsmaten, een vrouw die niet dik is maar gewoon normaal. Niks raars aan, gewoon zichzelf. De lijnen die je ziet zijn de omvangsmaten van Barbie, de buik is natuurlijk al heel slank van Barbie, maar zie je de keel en het gezicht, misschien moeten we ons afvragen of de omvangsmaten van Barbie eigenlijk wel kunnen in het echt, misschien kan het niet eens.

Jij bent je eigen Barbie, Barbie is mooi zoals ze is, en jij ook. Ook jij hebt een mooi gezicht, een prachtig lichaam en mooie ogen, allemaal gekregen van God. Jij bent goed zoals je bent, en je doet niet onder aan Barbie, sterker nog, jij bent veel mooier dan Barbie, omdat jij bent wie je bent, en jij bent wél reality.

In mijn eerste 'barbie post' zei ik het ook al maar ik zeg het nog een keer want het is niet veranderd: God zegt vandaag: Ik heb jou gemaakt naar mijn evenbeeld, toen ik naar je keek zag ik dat het goed was. Je bent perfect voor mij.

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.