Tips en Tricks #1 Nieuwe vrienden maken

13 april 2016


Mondays are for fresh starts, dat shirt vond ik wel toepasselijk voor het artikel van vandaag, want wat doe je op maandag? Jep, dan ga je naar school! En omdat ik (al zeg ik het zelf) best wel wat ervaring heb met nieuwe vrienden maken (ik heb op 4 basisscholen gezeten en natuurlijk, mijn huidige middelbare school) wil ik vandaag tips geven voor het maken van nieuwe vrienden! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Spontaniteit
Spontaniteit is heel belangrijk! Daardoor ben je open naar anderen, ben je in voor een gezellig praatje en maak je makkelijk contact. Ik kan me voorstellen dat dit lastig is, maar elke keer dat je een beetje uit je comfort zone stapt kom je een stapje verder!

Comfortabel
Om je zelf zeker te voelen kan een stukje comfort wel helpen, trek dus niet een rok aan als je je er ongemakkelijk in voelt, of een rode lipstick als je elke seconde wilt checken of hij nog goed zit. Dan maak je een zenuwachtige indruk. Ik wil hiermee wel zeggen dat je moet doen wat jij wilt, wil je die rode lipstick terwijl je je er niet 100% goed bij voelt? Als je het echt wilt straal je het ook uit!

Initiatief nemen
Lastig, maar oh zo belangrijk! Als jij initiatief neemt is dat een goed teken, je doet je best om mensen te leren kennen en je kan dan gelijk je goede eigenschappen laten zien! Ik weet dat mensen graag zien dat ze naar jou toe stappen, ze vinden het fijn (ik ook hoor!) als iemand naar mij toe stapt, dat betekent dat ze jou aardig lijken, anders was je niet naar diegene toegestapt!

Interesse tonen
Als je ongeïnteresseerd luistert naar iemand zijn verhaal, dan kan ik begrijpen dat ze afhaken. Vind je het echt heel saai? Kap het gesprek niet af maar vertel iets over jezelf! Vertel over iets wat je leuk vind, wat je hebt meegemaakt, maakt niet uit, eigen ervaringen zijn eigenlijk altijd leuk!

Ik hoop dat jullie deze tips goed vonden, ik probeerde niet de meest standaard tips te noemen maar ja, dat zijn ook wel dingen (zoals jezelf zijn!) die heel belangrijk zijn, als je jezelf bent maak je namelijk de meest goede indruk! 

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.