Nieuwe camera!

04 september 2015

Hoi allemaal!
Toen ik mijn blog net was begonnen plaatste ik een artikel waarin ik vertelde wat er op mijn wishlist stond. En er stond ook een camera op. De canon eos 1200d om precies te zijn. Ik had nooit durven dromen dat ik de camera al zo snel in mijn handen zou hebben! Vandaag vertel ik er nog wat meer over, kijk je mee?

Met mn lieve poesje<3
 Ik ben echt super blij met de camera en vooral heel blij met de kwaliteit die de camera levert. Ookal weet ik vrij weinig van camera's, als je je er een beetje in verdiept (wat juist leuk is) maak je al snel mooie foto's. Natuurlijk zijn dit nog laaaaaang geen perfecte foto's maar ik vind het leuk om te ontdekken en te proberen en te kijken wat mooi is en wat echt niet kan.
ISO, witbalans en diafragma, ik wist er helemaal niks van. Een spiegelreflex camera is dan ook vrij ingewikkeld maar met behulp van de Canon Eos companion app kwam ik al snel verder. (veel makkelijker dan die boekjes lezen, lol, ze zitten nog in plastic) ik vind het super leuk om te ontdekken en uit te vinden hoe hoog ik mijn ISO moet zetten en welke witbalans ik moet kiezen voor een mooie foto, vind ik heel leuk om me daar in te verdiepen!
Ik moet natuurlijk nog heel erg groeien in mijn fotografie kunsten, maar ik vind het zo leuk om te zien dat mijn foto's mooier zijn dan hiervoor! Ik vind het ook leuker om te fotograferen nu omdat je veel meer opties hebt en veel meer vrijheid hebt, heel tof!
Mijn andere lieve poesje
Oke, nu wat meer technische info haha, de lens die ik gebruik is de standaard kitlens, de 18-55 MM lens, prima lens! De body die ik heb is de Canon EOS 1200D. Dit is het instap model van de Canon spiegelreflex wereld. (wat ook verstandig is als je net als ik een onervaren iemand bent op het gebied van fotografie maar wel graag een spiegelreflex camera wilt) een heel fijn begin model omdat het niet te ingewikkeld is en je al vrij snel aan de slag kan. Je moet ook leren geduld te hebben en niet verwachten dat je gelijk de mooiste foto's hebt want het is vooral veel oefenen en ervaring opdoen, maar dat is juist leuk toch?
Ja, ik ben reuze blij met mijn camera! Ik voel me de koningin op aarde, heel leuk! Ik heb er ook plezier in als ik wat betere kwaliteit kan leveren op mijn blog, voor jullie en voor mijzelf. Ook vind ik het leuk om mezelf uit te dagen op het gebied van fotografie en steeds meer te ontdekken.

Hier nog wat foto's die ik heb genomen, naarmate je de foto's bekijkt merk je misschien wel dat ik mijn poezen heel fotogeniek vind :) (nog niet alle foto's van de komende blogposts zijn gemaakt met deze camera i.v.m. vooruit werken)


















3 opmerkingen

  1. Leuk dat je een nieuwe camera hebt! Leuke foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je een nieuwe camera gekocht hebt! Ik wil er binnenkort ook een. Hoeveel heb je voor deze betaald?

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.