DIY mandarijn scrub

14 juli 2015


I love scrub, lekker scrubben onder de douche en een zachte huid als resultaat, i love it. Zelf heb ik ook een scrub, van de Action, een hele fijne met lavendel geur, mandarijn vind ik ook een lekker geur, en vandaag heb ik die zelf gemaakt en deel ik het met jullie!
Wat heb je nodig?
Suiker en (olijf)olie, een mandarijn (je kan ook citroen, sinaasappel of andere citrusvruchten gebruiken) een kom en een schaaf.
Als eerste schaaf je de schil van de mandarijn, gewoon zo ver mogelijk en doe je die in de kom. Ik ben erachter gekomen dat je beter een iets fijnere schaaf kan gebruiken omdat anders je stukjes schil te groot zijn en straks niet helemaal goed mengen.
Dan voeg je 11 eetlepels suiker toe en meng je het goed met de geschaafde mandarijn.
Dan doe je er 3/4 eetlepels olijfolie erbij en meng je dat goed. (je kan elke andere olie gebruiken maar deze vindt ik het fijnste)
En je doet het in je potje en done! Je bent klaar! Je zelfgemaakte scrub ruikt heerlijk naar mandarijn en is klaar voor gebruik! Met de verhoudingen moet je een beetje spelen, als je het te droog vind voeg je wat meer olie toe, is je scrub wat te nat, doe je er gewoon nog wat suiker bij, als je nog meer geur wilt kan je nog wat geurolie toevoegen, dat heb ik niet gedaan omdat ik het geheel natuurlijk wilde hebben.

X
Angela





2 opmerkingen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.