De hemel begint bij je voeten -boekrecensie-

21 november 2016


Hi all!
Vandaag komt het derde deel van de collab online! In dit artikel maken we allebei een boekrecensie van een boek wat we elkaar hebben gegeven om te lezen. Lees je mee?


Lennie Walker is 17 als haar zus Bailey plotseling overlijdt. Vanaf dat moment staat ze er alleen voor, terwijl Lennie het gewend is om veilig in de schaduw van haar temperamentvolle zus te blijven. Daarbij zijn er, ondanks haar niet-bestaande voorgeschiedenis met de liefde, opeens twee jongens die haar aandacht vragen. Toby was het vriendje van Bailey, en ze lijken als enigen elkaars verdriet écht te begrijpen. Joe is nieuw, komt uit Parijs en heeft een magische grijns en een ongelooflijk muzikaal talent. Lennie worstelt met haar nieuwe plaats in het middelpunt van de belangstelling én met de aandacht van Toby en Joe. Bij de een vergeet ze haar verdriet, maar alleen de ander kan haar troosten. Voor Lennie zijn de jongens als de zon en de maan, en ze weet dat als die botsen, de wereld explodeert. 

Dit boek is een boek met veel verdriet, maar ook humor, liefde en -natuurlijk- afscheid nemen. Wat het boek wel speciaal maakt, is dat aan het begin van elk hoofdstuk er een soort 'gedichtje' staat, en dat vind ik het boek wel speciaal maken. Het is een boek wat heel snel weg leest, en dat vind ik wel fijn! Niet moeilijk doen, gewoon lekker lezen! Je leeft ook heel erg mee met Lennie, haar gevoelens zijn heel goed omschreven en dat maakt het boek alleen maar leuker en interessanter!

Ik vind het al met al een leuk boek om te lezen, het is niet het beste boek wat ik ooit heb gezien ofzo, maar doordat het zo makkelijk weg te lezen is vind ik het wel interessant. Het is echt een 'tussendoor' boek, als je is even wat anders wilt lezen wat niet te lang duurt, dan vind ik dit een aanrader!

Wil je weten wat voor boek ik aan het meisje van www.blauwewolken.wordpress.com heb gegeven? Lees dan ook haar artikel, linkje hierboven!

Liefs

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.