How To: Double Dutch Braid (Cornrow vlechten)

14 september 2016


Hi iedereen!
Je ziet ze vaak tegenwoordig: de Dutch Braid (ook wel Cornrow vlechten genoemd) en ik vind ze er super leuk uitzien, alleen zijn ze nogal lastig te maken, en dan vooral bij jezelf. Door een tutorial (na talloze te hebben gezien) kan ik het eindelijk, ze zijn nog niet perfect maar het is me wel gelukt, dus daarom dit artikel :)


Zoals je ziet zijn de vlechten nog niet helemaal perfect, maar het lijkt al ergens op! Ik heb het geleerd door de tutorial van Manon Tilstra, dankzij haar uitgebreide en duidelijke beelden is het me eindelijk gelukt! Ik ben heel blij met het resultaat en ik zal de tutorial hieronder ook even neerzetten!







3 Tips:

Als je met (bijvoorbeeld) rechts bezig bent, bind al je haar aan de linker kant (wat je dus nog niet nodig hebt) dan vast! Anders raakt je haar door elkaar en dat is echt niet handig.

Houd er een extra spiegeltje bij. Dan kan je af en toe even kijken of het aan de achterkant van je hoofd ook oke gaat haha.

MOUSSE! Ik dacht ooooh, mousse? Heb ik niet nodig! Maar het vlechten gaat echt veel fijner als je haar wat stugger is. Wat ik ook fijn vind is mijn haar vlechten als het nog een beetje nat is van het douchen, werkt ook erg fijn doordat het minder pluist!

Manon haar tutorial

 

Seriously: kijk deze tutorial! Ontzettend handig als je altijd al had willen leren hoe je deze vlechten maakt!

Wat vindt jij van de Double Dutch Braid?


1 opmerking

  1. ja ze zijn zo mooi! Toch wel lastig hoor om zoiets bij jezelf echt NETJES te doen...

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.