Have Faith Tag

17 september 2016


Hi iedereen!
Ik was aan het nadenken voor een leuk artikel. Ik wilde graag weer eens een Tag invullen, aangezien ik dat al lang niet meer heb gedaan! Ik zocht op internet een Tag over het geloof, ik kon hem niet vinden dus heb ik besloten er zelf een te maken! Dat heb ik ook nog nooit gedaan maar ik heb geprobeerd om de vragen zo leuk en origineel mogelijk te maken!


Hoe weet je zo zeker dat God bestaat, ook al heb je hem nog nooit 'echt' gezien?

 Ik zie/zoek het in de dagelijkse dingen. Als ik zie hoe fijn ik me voel als ik bid, en hoe fijn ik de gedachte vind dat Hij met me mee gaat, dan kan het alleen maar echt zijn. Ook is het natuurlijk gewoon een stukje geloof, ik kan niet zeggen, ik heb hem in levende lijve gezien dus je moet me maar geloven. Nee, het is een vertrouwen in Hem.

How do i know what i believe, well i'm not the same me, that's all the proof i need   -Britt Nicole (All This Time) 

Favo christelijke quote 

Don't spend another sleepless night trying to figure everything out. Trust that the Lord is working on it.  

Beschrijf je geloof in drie woorden

Vertrouwen. Liefde. Troost. 

Welk christelijke liedje raadt je iedereen aan?



Maak je bewuste keuzes in dingen wel of niet doen i.v.m. je geloof?

Dat is lastig, maar ik probeer het wel te doen. Zo luister ik bepaalde liedjes niet omdat de lyrics gewoon echt niet oké zijn. Ik luister 90% van de tijd naar christelijke songs. Ook probeer ik bewust niet te schelden, allemaal kleine dingetjes. 

Als je een ding zou kunnen vragen aan God en dan direct antwoord zou krijgen, wat zou je dan vragen?

Het fijne van het geloof is, is dat je altijd alles kan vragen! Je kan alles zeggen, en ik geloof ook dat hij zal antwoorden. Maar tot frustratie van sommige mensen (ik ook wel eens) krijg je niet altijd gelijk antwoord, maar moet je vertrouwen. Mijn vraag zou zijn: wat moet ik absoluut verbeteren in mijn leven. Advies van God lijkt me heel nuttig! (Maar daar hebben we ook de bijbel voor!)

Schaam je je wel eens voor je geloof?

Echt schaamte niet, maar dat ik het soms lastig vind om mijn geloof te uiten zal ik niet ontkennen. Het is lastig om altijd aan je geloof vast te houden, maar gelukkig bestaat het leven uit leermomenten en kan je hier ook in groeien. 

Hoe kijk je tegen mensen aan met een ander geloof?

Een geloof dat je zelf aanhangt, wil je natuurlijk heel graag dat een ander dat ook gelooft. Ik respecteer ze natuurlijk wel. Iedereen heeft een andere geloofsovertuiging, ook al ben ik natuurlijk groot voorstander van het christendom en zou ik het liefst willen dat iedereen dat doet. Zo werkt het niet, en bovendien, de mensen die een ander geloof aanhangen (of geen) zijn niet minder of slechter dan dat ik ben, ze zijn even mooi gemaakt als ik, en het zijn gewoon mensen, net als ik. 

Geloof je dat je in de hemel komt?

Ja! Daarom ben ik ook niet bang voor de dood, ik geloof dat als ik overlijd, dat ik bij Jezus kom, en dat is alleen maar prachtig en fijn! 

Deze Tag heb ik speciaal gemaakt voor de christelijke bloggers, daarom Tag ik Anna Jessy en Carmen! Ik hoop dat jullie de Tag leuk vonden om te lezen, en als je dit leest en je wilt de Tag ook invullen, dat mag natuurlijk! Als je er maar even bij vermeld dat ik de Tag heb verzonnen :)

Liefs,

Angela

1 opmerking

  1. Aah wat leuk dat ik ben uitgedaagd om deze tag te doen! Ik vind hem zo leuk! Je ziet hem binnenkort verschijnen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.