Geloof jij?

28 augustus 2016


Geloof jij? Dat is de vraag die Willemijn stelde in haar artikel op 2wmn. Een heel interessant artikel dat hele gevarieerde reacties opriep. Heel interessant om te lezen en in mijn artikel wil ik een beetje mijn ding vertellen en wat reageren op reacties die daaronder kwamen, ik ben benieuwd wat jullie van mijn visie op het geloof vinden, daarom heb ik besloten dit artikel te schrijven!

Wat me opviel bij de reacties is dat heel veel lezers (die hebben gereageerd) christen zijn, atheïst of ze weten het niet. Maar elke reactie riep bij mij vragen op en dan denk ik er weer anders over. Zo zag ik iemand die vroeg hoe wij christen op atheïsten kijken. Wat wij daarvan vinden.

Wat vind ik daarvan?

Mensen die ik ken (die geen christen zijn) laten mij in mijn waarde en respecteren mijn geloof. Wie ben ik dan om hun atheïstische visie niet te accepteren? Iedereen heeft zijn eigen opvatting en die respecteer ik.

Scholen moeten wetenschappelijk lesgeven

Er kwamen ook veel reacties omtrent de evolutietheorie en ook iemand die beschreef dat ze van mening was dat scholen vanuit de wetenschap moeten lesgeven. Ik kijk daar natuurlijk heel anders tegenaan. Als je een christelijke school bent zou het wel apart zijn dat je de evolutietheorie aanhangt. Maar nu, wat vind ik ervan? En de oerknal? Ik zag een hele interessante reactie, ik zal hem even kort beschrijven: Stel er komt een fundament uit de lucht vallen, stenen en sement en ramen en kozijnen, dakpannen en leidingen, en ze vallen allemaal op de goede plaats. Ze vallen allemaal op elkaar, precies zoals het hoort, en daar staat het huis. Apart he? Dat zoiets ingewikkelds uit de lucht komt vallen. In feite is dit een soort vergelijking met de oerknal. Er was een knal en ineens viel de (zo ingenieuze wereld!) perfect neer. Alleen daarom al geloof ik dat er een machtige Schepper achter de aarde zit, zoiets moois kan (is mijn mening) toch niet uit de lucht vallen? Maar ik snap ook, dat als je geen christen bent er eigenlijk geen reden is om een andere theorie dan de oerknal te geloven.

Zonde van je tijd

Ook iets wat ik bij de reacties voorbij heb zien komen. Ik vind het zonde dat mensen zoveel tijd in Pokémon Go stoppen, maar dat moeten ze zelf weten. Ze worden er blij van, daarom stoppen ze er zoveel tijd in. Ik word blij van het geloof, ik vind het fijn en haal er veel voldoening uit, zonde van mijn tijd? Echt niet! Natuurlijk kan je het tijd verspilling noemen, maar iets waar je zo blij en gelukkig van wordt, dat is dan toch in geen enkel opzicht tijdsverspilling? Ik vind het juist gaaf dat mensen er zoveel tijd en voldoening uit halen, super! Ik denk ook dat het meer iets is waarvoor je respect moet hebben, dan het tijdsverspilling te noemen.

8 Quotes 

Hier een paar inspirerende quotes,die ook veel betekenen in mijn geloof.

If things not going the way you planned, it's because God has better plans for you

Quit worrying, God has it all under control

God will never give up on you, don't quit

Prayer. It has crazy power

The secret to happiness is to focus on God instead of your problems

Hope says God can, while faith says God will

Smile.... You are so important to God, he will never let you down

Stop stressing. You have God

Dit was het artikel! Ik wil er even bij vermelden dat ik iedereen respecteer, wat je ook gelooft. Dit is mijn kijk er op en natuurlijk mag jij een andere mening hebben :) Ik hoop alleen dat ik hiermee wat duidelijker heb kunnen maken wat het geloof voor mij betekent en hoe ik erop kijk!

Alle quotes komen van het IG account TrustGodBro, echt een aanrader, zeker een kijkje waard!

Geloof jij? 

5 opmerkingen

  1. Zelf geloof ik niet, maar ik snap de mensen die geloven wel, want ik geloof wel dat er iets is, alleen weet ik niet wat. Want het is idd een beetje raar hoe de wereld zo is ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi hoe je het zelf beschrijft en je er echt over nadenkt zelf geloof ik niet maar kan me wel in een paar punten vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi hoe je dit zo schrijft! Ik ben zelf ook gelovig en kan me eigenlijk in alles wel vinden. x

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.