Leertips: Talen & Wiskunde

13 maart 2016


Talen zijn best lastig om te leren, en wiskunde is moeilijk om te snappen, daarom deel ik vandaag mijn tips met jullie!

Talen
Mijn ultieme tip is: typ een word documentje met de woorden die je moet leren, print het 3/4/5 (zoveel keer als je wilt) uit en schrijf de vertaling op, zo weet je ook hoe je het moet schrijven dus kan je daar geen kleine foutjes meer in maken!

Wat ook heel handig is: weet hoe je een woord moet uitspreken, bij Frans bijvoorbeeld, heb je streepjes naar links, naar rechts, dakjes op de a en ga zo maar door. Maar elk tekentje draagt zijn eigen uitspraak met zich mee, dus als je weet hoe je het woord moet uitspreken, heb je sneller de kans dat je ook weet welk tekentje er op de letter moet!

Wiskunde
Ik heb een hele handige tip op het gebied van wiskunde: YOUTUBE, YT staat vol met tutorials van Pythagoras, wortels, y=ax²+b, en allerlei andere lastige dingen, een hele handige tip dus! 

Nog een tip is: als jouw wiskunde methode een digitaal antwoordenboek heeft (liefst een uitwerkingen boek, die bevat ook de berekeningen) dan kan je checken wat je fout doet en kijken hoe het wel moet, heel handig als je het echt niet meer snapt! 

En dit waren mijn tips! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad! X  

Bron foto

1 opmerking

  1. Dit gebruik ik ook allemaal, heel handig! Ik maak met talen ook altijd een apart lijstje van de woorden die ik moeilijk vind, dan kan ik ze nog voor de toets snel doorkijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.