Waarom ik geloof

31 januari 2016


Ik snap als je misschien vind dat geloof ingewikkeld is, tijd inneemt, en het allemaal misschien een beetje saai lijkt, daarom wil ik je vandaag vertellen waarom ik wél geloof!

Ik ben gelovig opgevoed en dat bepaald toch ook wel een groot gedeelte van het wel of niet geloven. Je groeit er mee op, op jonge leeftijd neem je dat mee dus gaat het allemaal veel automatischer dan als je op latere leeftijd je erin wilt verdiepen. Ik weet ook niet of ik christen was geweest als ik niet zo opgevoed was, je kent het immers niet, niemand heeft je er over verteld dus waarom zou je het dan opzoeken? Heel begrijpelijk.

De opvoeding is dus ook een deel van de reden dat ik christen ben. Natuurlijk zou ik er nu voor kunnen kiezen mijn eigen weg te gaan, ik heb immers een eigen wil en kan doen waar ik me goed bij voel. Maar het voelde goed om te praten met God en ook al ging het niet verder dan bidden voor dat ik ging slapen, ergens kon ik niet tegen mezelf zeggen ermee te stoppen.

Toen ging ik naar een tiener programma ( 1x in de maand, 2 nachten) en wat heb ik daar veel geleerd! Daar ben ik echt gegroeid in mijn geloof en is mijn band met God sterker geworden. Vanaf toen ben ik meer met het geloof gaan doen en je merkt verschil. En dan niet in de zin van dat het automatisch beter gaat met je leven, nee, God is er voor je en op de een of andere manier voel ik dat ook zo. Het is gewoon fijn om een vriend te hebben die geen oordelen heeft, niet over je roddelt, stomme dingen over je situatie zegt of je de rug toe keert. Misschien klinkt dit onwerkelijk en vreemd maar het is wel zo!

Zo, dit is dus een beetje kort samengevat waarom ik christen ben, het voelt gewoon fijn en vertrouwt, het draagt positieve dingen met zich mee en ik word er blij van  :)



3 opmerkingen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.