Tutje of stoere chick

02 januari 2016


Waar ik soms wel eens moeite mee heb als ik make-up draag is wat mensen er van denken, staat dit wel leuk? Is het niet te donker? Valt het niet te veel op? Een winged eyeliner vinden veel mensen voor een 14 jarig meisje al snel te veel.

Ik zeg het eerlijk: ik draag niet altijd de make-up die ik zou willen dragen. Ik vind eyeliner best leuk maar mensen zeggen dan al gauw, is ze niet een beetje jong daarvoor? Volgens mij draagt ze een beetje veel make-up.

Vooroordelen
Ik vind het jammer dat op sommige make-up toch nog een soort 'taboe' rust. Op die en die leeftijd mag dat en op die leeftijd mag je dit. En als je rode lipstick draagt dan doe je veel aan je uiterlijk en dan ben je echt zo'n modepopje die iedere minuut even checkt of haar foundation niet in de lijntjes is getrokken. Maar ik kan zeggen dat dat helemaal niet waar is. Ik draag misschien wat meer make-up dan de gemiddelde 14-jarige maar dan ben ik nog geen tutje. Ik ben gewoon iemand die het leuk vind om met make-up te spelen.

Tutje of stoere chick
Een meisje dat wat meer aan haar uiterlijk doet kan je associƫren met twee dingen denk ik: een tutje en een stoere chick. Tuurlijk zijn er ook meiden die hysterisch gaan doen als er wat mis is met hun mascara maar je hebt ook stoere chicks: meiden die wat anders durven en lekker doen waar ze zich goed mee voelen. Of dat nou met of zonder make-up is.

Veel of weinig, doe wat JIJ leuk vind
Misschien heb je het gevoel dat je meer make-up moet dragen of misschien heb je al een paar keer de opmerking gekregen dat je te jong bent voor rode lipstick. Don't worry, die stoere chick zit vanbinnen, die kan je niet wegpoetsen met make-up of juist zonder make-up. Jij bent jij, en jij bent een toffe meid :)

   

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.