4 tips voor de mooiste foto's

23 december 2015


Fotografie vergt veel oefening en tijd, het kan lastig zijn maar ook ontzettend leuk! Vandaag geef ik je een aantal tips voor de mooiste foto's.
 
1. belichting
Belichting is een van de belangrijkste dingen bij fotografie. Meestal als ik vind dat mijn foto niet licht genoeg is dan bewerk ik het nog een beetje en dat kan simpelweg zelfs gewoon met Instagram bijvoorbeeld. Ook een tip is dat je (probeert) te fotograferen in daglicht, dat geeft het mooiste effect!
Slechte vs goede belichting

2. achtergrond
Een mooie achtergrond kan een wereld van verschil maken in je foto, een mooie achtergrond laat een foto er veel verzorgder uitzien en je kan er veel kanten mee op. Het kan heel simpel, leg een paar witte A4tjes op de grond, je product/iets wat je wilt fotograferen en een paar kaarsen op de achtergrond en het ziet er super mooi uit!
Slechte(re) vs goede achtergrond

3. zorg voor scherpe foto's
Het is ook heel erg belangrijk dat je foto's goed scherp zijn, als ze wazig zijn word het geheel minder mooi en dat is heel jammer want dat kan de foto nogal belemmeren. Hier heb ik geen verschil foto bij zitten omdat dit me wel duidelijk lijkt :)

4. scherpte diepte 
Scherpte diepte is dat het gene wat je fotografeert scherp is en de achtergrond wazig zoals op de foto's hierboven, zoals je ziet geeft dat een heel mooi effect en licht de focus ook mooi op het gene wat je fotografeert!

Vind jij fotograferen ook leuk?
 

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.