Taylor Swift: wildest dreams, songtekst onder de loep #1

05 november 2015

bron foto
Hey allemaal! Vanaf vandaag is er een nieuwe rubriek te vinden op mijn blog; songtekst onder de loep, ik vind het altijd moeilijk om te bepalen of een liedje nou goed of slecht is, wat komt er allemaal in voor? Het is lastig om te bepalen en iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen, maar ik vind het wel interessant om een songtekst te vertalen en te kijken wat ik ervan vind, zo ben je je er ook bewuster van van wat je luisterd, kijk je mee?

Taylor Swift heeft ongeveer een maand geleden een nieuw liedje uitgebracht: Wildest dreams, vandaag neem ik dit liedje onder de loep om te kijken wat ze nou eigenlijk zingt, een recent liedje leek me wel leuk om te doen!

Vind hier de songtekst in het engels

Ik heb het zelf vertaald naar het Nederlands:

Hij zei laten we weg gaan uit deze stad, 
Wegrijden van de stad,
Weg van de menigte,
Ik dacht, de hemel kan me nu niet meer helpen,
Niks duurt voor eeuwig,
Maar dit gaat me naar beneden halen (dit kan ik niet aan, dat wil de zin zeggen maar ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden)
Hij is zo lang, en knap als hel,
Hij is zo slecht maar doet het zo goed,
Ik kan het einde zien, als het begint,
Mijn enige voorwaarde is,

Zeg dat je me herinnert,
In een mooie jurk, starend naar de zonsondergang, babe
Rode lippen en rooskleurige jukbeenderen,
Zeg dat je me opnieuw ziet, ookal is het in je wildste dromen 
Wildste dromen 

Ik zei, niemand hoeft te weten wat we doen, 
Zijn handen zijn mijn haren, zijn kleren zijn in mijn kamer,
Zijn stem is een bekend geluid, niks duurt voor eeuwig,
Maar dit gaat goed nu, 
Hij is zo lang, en knap als hel,
Hij is zo slecht maar doet het zo goed,
En wanneer we onze allerlaatste kus hebben gehad, 
Mijn laatste vraag is, 

Zeg dat je me herinnert,
In een mooie jurk, starend naar de zonsondergang, babe
Rode lippen en rooskleurige wangen,
Zeg dat je me opnieuw ziet, ookal is het in je wildste dromen 
Wildste dromen 

Je ziet me achteraf,
Verstrikt met je de hele nacht,
Het platbranden,
Op een dag, wanneer je me verlaat,
Ik wed dat deze herinneringen jouw achtervolgen,    (2x) 

Zeg dat je me herinnert, 
In een mooie jurk, starend naar de zonsondergang babe,
Rode lippen en rooskleurige jukbeenderen, 
Zeg dat je me nog een keer ziet, ookal is het maar ingebeeld, 

Zeg dat je me herinnert, 
In een mooie jurk, starend naar de zonsondergang babe,
Rode lippen en rooskleurige jukbeenderen,
Zeg dat je me nog een keer ziet, ookal is het in je wildste dromen,
In je wildste dromen,
Ookal is het in je wildste dromen,
In je wildste dromen

Het liedje heeft een fijne melodie, wat ervoor zorgt dat ik het liedje snel op repeat zet, maar ik ben er ook achteregekomen dat de songtekst niet helemaal 100% ok is, het is niet een heel slecht lied ofzo, niet met geesten of demonen of andere nare dingen waar je liever geen liedje over wilt luisteren, er staan kleine dingen in zoals: knap als hel. (oke, mensen die zeggen dat tegenwoordig, maar wil je er echt uitzien als hel?!)

Het liedje heeft geen slecht onderwerp, het gaat over iemand die wilt dat een speciaal persoon haar later nog zal herinneren, en dat hij altijd zal blijven denken aan de mooie dingen die ze samen hebben beleefd.

Het is natuurlijk aan jou wat je hiermee doet, wel of niet luisteren? Die keuze ligt geheel bij jou, in ieder geval is het wel helder wat Taylor nu eigenlijk zingt in haar liedje!

Wat vind je van dit soort artikelen? Wil je er meer van zien? Laat het me weten in de reacties!



He said let's get out of this town
Drive out of the city
Away from the crowds
I thought heaven can't help me now
Nothing lasts forever
But this is gonna take me down
He's so tall, and handsome as hell
He's so bad but he does it so well
I can see the end as it begins, my one condition is

Say you'll remember me
Standing in a nice dress, staring at the sunset, babe
Red lips and rosy cheeks
Say you'll see me again even if it's just in your wildest dreams
Wildest dreams

I said "No one has to know what we do,"
His hands are in my hair, his clothes are in my room
And his voice is a familiar sound, nothing lasts forever
But this is getting good now
He's so tall, and handsome as hell
He's so bad but he does it so well
And when we've had our very last kiss
My last request is

Source: http://www.directlyrics.com/taylor-swift-wildest-dreams-lyrics.html

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.