Dove Nourishing Oil Care lijn

07 september 2015

Je hebt heerlijk gezwommen in het zwembad en gaat thuis lekker in de douche, ken jij het heerlijke gevoel van je stroeve haar omtoveren naar zijde zachte prinsessen haar? Héérlijk, maar wil je dat haar bereiken dan heb je wel goede shampoo en conditioner nodig, en een haarmasker of spray dat je haar nog een extra boost geeft is ook niet verkeerd. Vandaag vertel ik mijn mening over 3 producten uit de Dove nourishing oil care lijn, zouden dit de producten zijn die mijn haar kunnen omtoveren in het zijde zachte prinsessen haar wat ik wil? We zullen het zien!


Ik begin bij de shampoo! Als allereerste: de verpakking vind ik heel mooi. Heel mooi strak, niet te veel poes pas en gewoon handig in gebruik, meer hoeft het ook niet te zijn! Natuurlijk is de inhoud veel belangrijker dan de verpakking, daarom heb ik ook even op de ingrediënten lijst gekeken.
Wat me wel opvalt is dat er (best wel wat) siliconen inzitten. Ik heb daar geen problemen mee (het maakt je haar immers glad en doorkambaar) maar vind je dat niet zo fijn, skip deze shampoo dan even. Misschien weet je niet wat siliconen zijn en wat ze doen met je haar: siliconen leggen als het ware een laagje om je haar heen, dit heeft voordelen en nadelen, een voordeel is bijvoorbeeld dat het je hoofdhuid afsluit waardoor je glans krijgt, je haar zal minder snel pluizen en beschermt je haar ook tegen de hitte. (denk aan de hitte van krul en stijl tangen, de föhn dat soort styling tools) Maar er zijn echter ook nadelen: het maakt het haar zwaar en omdat het de hoofdhuid afdekt kan je huid als het ware niet echt ademen. (er kan dan geen/weinig lucht en vocht bijkomen) Als je siliconen eruit wilt wassen is dat heel lastig, daarvoor heb je krachtige reiniger nodig wat vrij agressief spul is wat ook niet goed is voor je haar. Ik persoonlijk heb geen problemen met het gebruik van siliconen, het heeft voor en nadelen maar ik heb geen moeite met de nadelen en de voordelen klinken me goed in de oren :)
Ik vind de shampoo er heel leuk uitzien! Het is een zilverkleurige shampoo met een parelmoer glans er doorheen wat ik wel leuk vind, maar nu, de werking van de shampoo! Ik kan niet anders zeggen dan dat hij mijn haar goed verzorgd en zacht aan doet voelen, mijn haar ruikt heerlijk naar de verzorgende olie extracten die er in zitten, fijne geur! Ook blijft de geur redelijk lang hangen op het haar wat ook lang niet altijd het geval is bij een shampoo. Ja, ik ben fan!
Nu is het de beurt aan de conditioner! De verpakking is natuurlijk net zo als bij de shampoo, mooi strak en handig in gebruik, niks op aan te merken.
 De ingrediëntenlijst is korter dan die van de shampoo, er zitten ook iets minder siliconen in volgens mij, en voorderest, tja, niks op aan te merken haha.
Dit is een veel dikkere substantie dan die van de shampoo (wat meestal het geval is) de shampoo liep bijna uit mijn hand maar daar hoefde ik me bij de conditioner niet mee bezig te houden. Deze is wat gelig van kleur, dit keer geen parelmoer glansje. De werking van de conditioner is prima, fijn in gebruik en doet wat die moet doen, ik was blij verrast door het resultaat! Mijn haar was echt zacht en gemakkelijk door te kammen, ook zag mijn haar er verzorgt uit!
Naar de oil care spray was ik nog het meest benieuwd, van een shampoo en conditioner weet ik wat ik moet verwachten en moet ik maar zien of ze het waarmaken (dat heeft Dove goed gedaan!) maar een spray, daar weet ik nooit zo goed wat ik ervan moet denken, elke spray is anders en is voor een ander doel bestemd, ik was dan ook reuze benieuwd! De flacon vind ik wel iets minder, dat komt omdat ik niet zo van geel houd maar ik vind dat ik daar niet om mag zeuren, het product is immers gemakkelijk te doseren door middel van de spuit flacon, en natuurlijk de inhoud, die is het allerbelangrijkste!
Hoe je het moet gebruiken: je schud eerst, dan breng je het aan (op droog of vochtig haar) en dan breng je je haar in model! Wat moet deze spray moet doen, het moet je haar tot diep in de cellen voeden, en het heeft moet een gewichtloze formule hebben. Gewichtloos is het zeker, het maakt mijn haar niet zwaarder en merk dus ook niet dat ik een spray in mijn haar heb. Of het het haar voed, nee daar merk ik niet veel van, wel gaat het pluis tegen en merk ik dat mijn haar beter in bedwang te houden is, niet slecht hoor Dove!

Conclusie
Al met al vind ik dit fijne producten, alleen de spray valt me ietwat tegen omdat hij niet doet wat ie beloofd maar hij maakt het weer goed met de andere voordelen, ik raad deze producten zeker aan!

Dove Nourishing Oil Care shampoo 3,79
Dove Nourishing Oil Care conditioner 3,79
Dove Nourishing oil care hair repair spray  ong 4,00 

X
Angela


Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.