Mijn relatie met God

17 augustus 2015


Hoe sta jij in het geloof? Lastige vraag niet? Ik vind het ook een lastige vraag maar toch stel ik die vaak aan mezelf. Vandaag probeer ik hem te beantwoorden. Kijk je mee?

Ik weet niet zo goed wat ik moet typen met dit artikel maar ik wil het gewoon graag schrijven, waarom? Omdat ik daar zin in heb. Omdat ik wil vertellen over God. Omdat ik van Hem houdt  en omdat ik jullie wil meegeven dat God van jou houd. Ja daarom.

Waarom ik geloof.
 Ik ben gelovig opgevoed en dan ben je meestal daardoor al heel bekend met het geloof. Ik ben dit jaar heel erg in mijn geloof gegroeid door dat ik mee heb gedaan aan een tiener programma (1x in de maand) waarbij ik veel over God (en mezelf) heb geleerd. Daardoor heb ik ook besloten geloofsartikelen te schrijven omdat ik graag wil dat andere mensen ook over Jezus horen (ookal heb ik helemaal geen ervaring met het schrijven over het geloof, don't care, ik schrijf gewoon, net als dit artikel. En ik heb ook geleerd hoe dichtbij Jezus eigenlijk is. Eerst dacht ik dat het meer een afstandelijk iets was en dat ik er nog te jong voor was, maar ik heb ontdekt dat het heel maar dan ook heel anders zit. Wij, jonge mensen mogen juist OOK over Hem vertellen.

Hoe ik voel dat Jezus bij mij is.
Dat voel ik lang niet altijd. Maar juist op de momenten dat het voelt alsof Hij me in de steek heeft gelaten (wat absoluut niet zo is) ga ik naar Hem toe (bidden, bijbellezen enz) en zeg ik wat er in me omgaat en weet ik gewoon dat het goed is. Hij zegt ook dat we altijd onze zorgen bij Hem mogen leggen en dat Hij er wel voor zorgt. Als ik daar dan bijvoorbeeld aan denk voelt het net alsof Hij naast me zit en ik Hem zo aan kan raken. Maar ook gewoon als er iets heel leuks onverwachts gebeurd, iets bijzonders ofzo, daar ben ik Hem dan heel dankbaar voor. En vertouw, vertrouw en geloof dat Hij bij je is en dat Hij je altijd wilt helpen, dat is ook heel belangrijk.

Soms vind ik het moeilijk.
Ja, ik vind het soms moeilijk om te geloven. Te geloven dat Hij bij me is en dat Hij me niet is vergeten. Geloven is moeilijk omdat we Hem niet met onze ogen kunnen zien. Ik verlang er vaak naar om Hem in het echt te zien. Maar Hij is er. Altijd!

Saai? Nee!
Ik geef toe, ik heb niet altijd zin in de kerk, maar het is wel goed om te gaan, maar ik kan helemaal ontspannen als ik bijvoorbeeld nu over God schrijf, als ik bid of bijbel lees, en geloof me, op dit moment vind ik het helemaal niet saai! Ik ben lekker aan het schrijven over het Geloof en heb daar veel plezier aan. En als ik in de kerk zit en er een heel mooi nummer draait kan ik daar ook heel erg van genieten. Beleef er plezier in! Geloven is heel leuk!

X
Angela

1 opmerking

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.