6 tips voor het leren van je schoolwerk

01 augustus 2015


Hi,
Leren.....zoooooooo saai, kom op, geef toe, we kijken toch allemaal liever naar de net geuploade YouTube video van StukTv met stoere stunts dan dat saaie wiskunde? Ik heb dat ook! Ik geef je wat tips om te voorkomen dat je een slecht cijfer haalt omdat je toch wat anders bent gaan doen! (Ja, het is zomervakantie maar voor sommigen begint het al weer bijna en hiermee kan je goed beginnen!)

Leg je telefoon weg, zet het geluid uit, whatever, zolang je maar niet in contact komt met de social media, want dat is in dit geval zeker gevaarlijk: 1 tring en je kijkt en je bent 10 minuten verder!

Planningen maken is ook heel belangrijk! Leer voor je proefwerk niet 1 dag van te voren maar plan zodat je je goed kan houden aan wanneer je wat moet leren!

Zorg ervoor dat je kamer en je bureau netjes zijn, dat geeft mij altijd heel veel rust want als ik in een rommelige kamer zit heb ik al snel de neiging om dan toch wat anders ga doen of ik wordt weer afgeleid van iets wat rond ligt te slingeren.

Afwisslen tussen leer en maakwerk kan ook goed werken, je hoofd even laten 'rusten' (oké, maakwerk laat je hoofd niet rusten maar het hoeft niets te onthouden) door maakwerk te doen kan helpen, daarna heb ik altijd weer energie om iets te onthouden.

Samenvattingen maken kan ook heel goed helpen, door op te schrijven onthoudt je heel goed en als je een taal aan het leren bent leer je ook nog eens gelijk de spelling, 2 vliegen in 1 klap.

Pauzes houden kan sommige mensen ook heel goed doen, even niks doen, ik doe dit persoonlijk nooit omdat ik van mezelf weet dat ik dan niet altijd de discipline heb om weer verder te gaan maar het kan zeker handig zijn!

Love
Angela

bron foto

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.