Vragen over het geloof #1

27 november 2015


Laatst las ik het tijdschrift Belle en daar stonden een aantal vragen in over God, heel interessant en tijd om ze te beantwoorden op mijn blog! Dit is overigens een deel van de vragen, het andere deel komt later.

Wat zou je God willen vragen als je in de hemel bent?
Ik zou graag de dingen willen vragen die ik niet snap in het geloof (en die je misschien wel nooit gaat snappen in je verdere leven) zoals: hoe kan het dat God, Jezus en de Heilige Geest 3 verschillende personen zijn maar toch ook weer 1 persoon (de 3 in 1) en: hoe heeft u van 5 broden en 2 vissen eten gemaakt voor een paar duizend mensen? Allemaal vragen waar ik dolgraag antwoord op zou willen!

Waar ben je God dankbaar voor?
Mijn poezen || mijn huis || familie || het geloof || dat ik gezond ben || de normaalste dagelijkse dingen, sommige mensen hebben ze niet, ik wel || school || mijn blog || mijn hobby's || mijn verjaardag || chocola || mijn goede cijfers || wiskunde bijles || lieve vriendinnen || een extra dagje vrij || warme dekentjes || en nog veel meer!

Hoe ziet de hemel eruit denk je?
Grote poort, allemaal mensen, God zien als je binnenkomt, Jezus die je verwelkomt, overal licht, blijheid, mensen horen lachen, het straalt liefde, rust en tevredenheid uit, een plek waar alles oké is en je jezelf mag zijn, groot, een gezellige eetkamer waar je samen met God mag dineren, kaarsen, zwevend op de wolken, ja, dit lijkt met wel wat!

Met welke bijbelse persoon wil je een dagje mee meelopen?
Noach en Maria! Noach omdat het me super gaaf lijkt om te zien hoe alle dieren je tegemoet komen lopen en dat je zelfs een leeuw en een tijger op je gemak kan aaien! En natuurlijk de eerste regenboog, heel bijzonder! Maria, daar zou ik graag bij willen zijn op het moment dat de engel bij haar komt, hoe bijzonder moet het zijn om dat te zien? Heel gaaf lijkt me dat!

Zo, dit waren de vragen voor deze keer, het zijn er maar 4 maar het zijn wel vrij lange antwoorden en op deze manier kan ik ongeveer 3 delen maken wat me wel leuk lijkt!

Wat vind jij de interessantste vraag? En wat is jou antwoord?

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.