In 1 jaar de bijbel uitlezen

26 augustus 2015


Je kent het dikke boek waarschijnlijk wel, hoeveel bladzijden heeft het eigenlijk? Juist, teveel om te tellen, het is dat het is genummerd anders hadden we het misschien wel nooit geweten haha, stiekem is het toch een soort droom van me om de bijbel helemaal uit te lezen, ongeacht hoeveel bladzijden het dan ook heeft, je leert er zoveel van! Je leert God beter kennen en wie weet wat je allemaal ontdekt, ja, ooit wil ik dat nog eens doen.

Voor mij is het onmogelijk om de bijbel uit te lezen op eigen houtje, ik zou niet weten waar ik moet beginnen, hoeveel ik in 1 keer zou moeten lezen en al die andere bijkomende zaken, maar niet getreurd, er zijn namelijk schemaatjes daarvoor en ik heb er enkele voor jullie opgezocht.

Vind je in 1 jaar de bijbel lezen te veel? Er zijn ook schema's voor 2 en 3 jaar, zo kan je het rustig in je eigen tempo doen.

Hier heb je bijvoorbeeld een bijbellees rooster voor 1 jaar, er staat precies opgesteld wanneer je wat kan lezen, super handig, ik kan me voorstellen dat het een beetje veel is voor op 1 dag, daarom heb ik nog wat andere schema's opgezocht.

Hier heb je zelfs een rooster voor 1 jaar en 2 jaar, elk rooster verschilt trouwens ook heel erg, je moet ook even uitvinden welke bij jouw past, 2 rooster voor 1 jaar kunnen beide heel erg verschillen.

En tenslotte hier nog een rooster voor drie jaar. Hier staat ook heel duidelijk per jaar wat je moet lezen en wat ik persoonlijk handig vind aan dit schema is, is dat het ingedeeld is per week, dus je weet wat je moet lezen die week maar je kan zelf bepalen welke dag je wat leest. Zolang je die week die delen van de bijbel maar gelezen hebt.

Deze schema's heb ik allemaal van deze site waar nog heel veel andere schema's op te vinden zijn, voor ieder wat wils dus.

Wat ik ga doen weet ik nog niet, ik weet wel dat ik het ga doen maar ik ga eerst eens rustig de schema's bekijken en uitzoeken wat ik fijn vind. Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind van sommige  schema's is dat ze (vooral bij 1 jaar) volgepropt zitten en dat je zoveel moet lezen dat je je misschien niet meer zo goed kan concentreren en je dan leest en niks meer begrijpt, en dat moet je ten alle tijden zien te voorkomen, anders heb je er helemaal niks aan!

Heb jij de bijbel al eens helemaal uitgelezen?

X
Angela

1 opmerking

  1. Ik heb zelf de bijbel in een jaar uitgelezen, maar net wat je zegt, ik sloeg het niet op. Als ik het opnieuw ga doen, ga ik er langer over doen :) leer je denk ik veel meer van. Maar super gaaf om te lezen dat je dit wilt doen, succes❤

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.