Onzekerheid en social media

22 juli 2015


Op Instagram kijk je voor de 30420347834579 keer naar dat mooie perfecte account, die feed, woaahh zo mooi, en als je ziet wat zij allemaal doet, jij wilt ook zo'n feed, inclusief de 300.000 likes, feestjes, reisjes enz, o ja, en als je ziet hoe healthy zij leeft, jij wilt dat ook wel. Misschien voel je je dan een beetje rot omdat jij niet verder komt dan 11 likes, nooit reist, nooit naar feestjes gaat en het nooit langer dan 1 dag vol houdt om healthy te leven.

Dat is natuurlijk heel jammer als jij daar heel onzeker van word omdat het juist ook heel motiverend kan werken om eens een keer een appel te eten in plaats van die hazelnoot chocolade reep. Maar het kan natuurlijk ook een verkeerde uitwerking op je hebben, je denkt misschien dat je slechter bent dan misschien wel je vriendin omdat zij 500+ volgers heeft en jij niet boven de 80 komt. Vergeet niet dat je van diegene maar een klein stukje van iemands leven ziet, kijk eens naar je eigen social media accounts, plaats jij op Facebook dat je net een verschrikkelijke break-up hebt gehad? Film jij de gigantische ruzie met je moeder en voeg je die toe aan je verhaal op Snapchat? Nee, waarschijnlijk niet, die perfecte feed die jij volgt, zet ook alleen de mooiste plaatjes erop, ze zet wel die healthy salade erop maar misschien heeft ze een uur van te voren nog een chocolade reep gegeten.

Ik wil je meegeven dat likes niets zeggen over wie jij bent, misschien heeft jou Instagram account dan wel niet veel volgers maar heb jij wel hele lieve vriendinnen en een ontzettend leuke familie, immers is dat ook belangrijker toch? Als je kijkt naar grote accounts zie je waarschijnlijk ook heel veel lieve reacties vanm wat ben je mooi! Perff enzovoort maar zijn die allemaal welgemeend? Is die ene reactie van je vriendin niet ook heel veel waard?

Let op: Ik wil hier niet mee zeggen dat als je een groot account hebt dat je minder waard bent of dat je likes en reacties niet welgemeend zijn, nee, ik wil hiermee zeggen dat iedereen gelijk is, ook op social media en dat iemand met een mooie feed of veel volgers niet beter is dan iemand met minder volgers, iedereen is gelijk! Grote accounts kunnen juist heel leuk en inspirerend zijn♡ 

Psalm 139 zegt: I am fearfully en wonderfully made.
We are all beautiful<3 klein account, groot account, veel likes, weinig likes, maakt niet uit, Stel dat God op social media zou zitten, wat zou Hij dan doen? Kijkt Hij alleen naar accounts met 10 miljoen volgers? Nee Hij kijkt naar ALLE accounts, sterker nog, ik weet zeker dat Hij jou selfie zou liken en zou reageren met iets van jij bent zo mooi, ongelooflijk, een prachtig mens. Misschien is dat iets om je aan vast te houden, als je onzeker bent door wat je op social media ziet of gewoon in het gewone leven. Het belangrijkste is is wat God van jouw vind en Hij vind je geweldig!

Ik wil het ook nog even hebben over haatreacties, het kan je heel onzeker maken, ik had laatst een keer een haatreactie op een foto op mijn instagram account. Het was zoiets in de trant van haha wat lelijk zeg, die slippers dan, ben je 8 ofzo. En toen dacht ik van ja, wat zal ik hier eens mee doen, ik kan boos reageren maar dat vind diegene toch alleen maar leuk, ik heb de reactie verwijderd en het voelde goed, ik heb gedacht van nee ik ben 13 en ja ik vind de slippers wel mooi en heel veel van jullie ook want het is mijn meest gelikete foto :) Ik snap dat het moeilijk is alleen denk dan bv. weer aan psalm 139 die hierboven staat en wat God zou reageren op je foto en welke reacties heb je meer? Haatreacties of lieve reacties? Juist, lieve reacties, denk aan je positieve punten, het zijn er zo veel meer dan je wat mindere punten! En onthoud ook dat de hoeveelheid likes niks met jouw persoonlijkheid te maken heeft, ik geef toe, ik heb ook liever 100 likes dan 50 maar dan besef ik graag dat er meer dingen in het leven zijn dan likes, er zijn belangrijkere dingen, vrienden, familie, die kunnen jouw liefde geven, vertrouwen, is dat niet heel mooi?

 Mijn allerlaatste tip is, zie social media als een motivatie, laat je motiveren door mooie plaatjes, lieve reacties en ga ervoor! Wil je een work-out doen maar weet je niet hoe? Social media heeft het antwoord wel! Social media kan heel mooi zijn!

X
Angela 
I am fearfully and wonderfully made.
I am fearfully and wonderfully made.
 

Een reactie posten

Latest Instagrams

© Inspiregirll. Design by Fearne.